Bilder fra åpningen av mikrokraftverket på Iungsdsalshytta.

Slik kommer du deg til Iungsdalshytta

Iungsdalshytta ligger midt i vakre Skarvheimen og hit kommer du enten til fots eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 31. august 2023
Inspirasjon

Adkomst vinter

Med kollektivt

Ta toget til Ål og buss/taxi videre til Myrland. Fra Myrland er det mulig å avtale henting med beltevogn, må avtales med vertskapet

Påskebussen - fra Geilo og Ål til Storestølen

Hele påsken er det enkelt å reise kollektivt til Iungsdalshytta. Hver dag går det buss fra Geilo og Ål stasjon opp til parkeringsplassen ved Storestølen Her fra er det kun ca 16 km inn til hytta.

Se rutetidene for påskebussen

Se detaljert rutebeskrivelse av skituren fra Storestølen

Med bil

På vinteren kan du kjøre riksvei 7 gjennom Hallingdal til Hol, derfra riksvei 50 til Myrland (P), og så 22 km langs kvistet løype inn til hytta.

Henting av personer og/eller bagasje

Vi tilbyr henting fra Myrland eller Bergsjø i vår 4 seters pulk, i beltevogn eller snørekjøring. Dette avtales direkte med vertskapet.

Adkomst sommer

Med kollektivt

Sommerstid kan du ta toget til Ål og videre transport kan bestilles via Ål Taxi.
Tlf. 32 08 11 01, gir fast pris til gjester på Iungsdalshytta.

Med bil

Med bil kjører du riksvei 7 gjennom Hallingdal, ta av fra riksveien mellom Torpo og Ål (skilting til Vats) og kjør over Leveld og Vats. Bomvei ved Bergsjøen, her kan du betale med kort. Videre forbi Djup til Toviki (P), herfra er det 4 km til hytta.

Båttransport fra Toviki

Båttransport dei siste 4km til hytta kan avtales med vertskapet på telefon: 97 58 93 94.

Bestill opphold
Bestill opphold