Til DNT.no forside
Til Iungsdalshytta
Iungsdalshytta i Skarvheimen, sommeren 2021.
Hus

Om Iungsdalshytta

Nord for Hallingskarvet, der Iungsdalen og Fødalen møtes, ligger denne trivelige hytta. Her er du midt mellom Jotunheimen og Hardangervidda, i Skarvheimens storslåtte landskap. Ta nydelige, varierte turer til nuter, skarv og gjennom flotte daler - i alle himmelretninger.

Fasiliteter

Fasiliteter Iungsdalshytta har 52 senger, fordelt på 2-, 4- og 6- sengsrom. Vi har to hunderom, et med seks senger og et med to senger.

Hytta har strøm fra eget mikrokraftanlegg. Hytta har strøm fra eget mikrokraftanlegg. Les om mikrokraftanlegget

Husk å ta med gyldig medlemskort!

Vintersesongen

I vintersesongen finnes mange flotte og varierte turer i området rundt hytta. Skarvheimen er en virkelig perle for deg som elsker lange dager på fjellski, enten du vil gå dagsturer fra hytta eller gå fra hytte til hytte. Se våre turforslag i vintersesongen.

Seterliv på sommerstid

På Iungsdalshytta kan du blant annet oppleve levende stølsliv med kyr, sau, geitekillinger, gris og høner på stølsvollen, og ikke minst eventyrlige fiske- og padlemuligheter.

I tillegg kan du oppleve:

• Eventyrlig fiske og padlemuligheter
  • En flott sykkeltur mellom to skarv
  • Ulike tematurer og kurs

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem